sobota, 4 maja 2013

Sands of Coliseum


W grach zrobionych we Flashu nie można się zachwycić super grafiką czy chociażby rozbudowaną fabułą. Najważniejszą rzecz jaka się liczy to grywalność i dobra zabawa.

W Piaskach Koloseum wcielamy się w właściciela ludus - to taki stary klub dla niewolników szkolonych w celu walk na arenie i próbujemy aby nasi podopieczni zdobyli jak największa sławę aż na arenach Rzymu. Rozgrywka jest naprawdę prosta, po wybraniu sobie pierwszego gladiatora i ustawieniu podstawowych współczynników możemy walczyć. W miarę wygrywania walk zdobywamy więcej kasy i kupujemy lepszy sprzęt albo nowych niewolników. 

Walka
Jest bardzo prosta. Dwoje gladiatorów (lub drużyny ale to potem) stoi naprzeciw siebie i się nawalają.
Całość jest podzielone na tury oczywiście by było sprawiedliwie. By trafić przeciwnika mamy do dyspozycji sześć celów: dwie ręce, dwie nogi, tułów i głowa. Całkiem naturalne, prawda? Warto wrócić na to uwagę bo nie musimy walić w co popadnie a koleś umiera. Wystarczy że walimy w rękę to w końcu ją odcinamy. I tak samo z resztą. A gdy straci jakąś kończynę do naturalnie krwawi i w końcu padnie z upływu tejże cieczy. Dzięki temu jest wiele sposobów na wygranie walki. Gdy jednak wróg ma zbroję to pierw trzeba jej się pozbyć aby zadawać jakieś rany. Walką można kierować sam lub ustawić tzw. AUTO ale wtedy jakoś wygrywa zawsze twój wróg. Oprócz zwykłych uderzeń podzielonych ze względu na siłę : słabe, średnie i mocne mamy również super ciosy które zależą od umiejętności zawodnika (to niżej) i ilości punktów... powiedzmy many. Krótko mówiąc mimo że nikt z nas wtedy nie żył walka wygląda dość realistycznie.

Zawodnicy
Tak, tak, drużyna. Zaczynamy rozgrywkę tylko z jednym gladiatorem ale szybko możemy nabyć następnych.  W pewnym momencie nie ruszymy dalej jak nie będziemy mieli co najmniej trzech zawodników. Każdego z nich możemy trenować osobno i łączyć w drużyny jak nam się podoba. Maksymalnie możemy mieć nawet do trzynastu gladiatorów, trzech na arenie i reszta w "domu".

Współczynniki i Uzbrojenie
Oprócz podstawowych współczynników jak w każdym RPG siła, celność, obrona i szybkość mamy dodatkowe umiejętności potrzebne nam do super ciosów czy innych przydatnych ruchów np. leczenia, ochrony kogoś z drużyny czy wysysania many przeciwnikowi. Te super zdolności są podzielone na pięć głównych rodzai które można nazwać: Leczenie, dwa Ataki, Obrona oraz Mana. Dodatkowo każde z nich dzieli się na pięć do siedmiu poziomów. I tu moja mała porada, lepiej skupić się na konkretnej zdolności a nie robić jednego zawodnika ze wszystkim.
Uzbrojenie tak naprawdę to wyglądem się często powtarza, to jedynie ich współczynniki się zmieniają. Im dalej będziemy wygrywać tym w każdej broni będą dodatkowe plusy.  Broń dzieli się na trzy rodzaje: dwuręczna (młoty itp.), krótka (by trzymać dwie naraz w obu rękach) oraz pilum (dzidy, trójzęby itp.). Zbroje to oczywiście ochrona na każdą część ciała plus tarcza.

Mapa
Walczymy na arenach w głównych starożytnych miastach. Zaczynamy w Londinium  by naszym celem był w końcu Rome. W każdym mieście czeka nasz piętnaście miejsc do przejścia by zdobyć te ukochane pierwsze. Fajne jest to że nie trzeba iść po kolei ale można przeskoczyć dwa miejsca wyżej i wyzwać jeszcze lepszego zawodnika. Grafika na każdej arenie tak naprawdę różni się nie wiele bo
tylko tłem i trochę pisakiem. Jedynie w Rzymie widać dodatkowo mocne zaschnięte ślady krwi pod nogami.

Podsumowanie
Będzie krótkie, polecam wszystkim poklikać sobie w tą trochę krwawą gierkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz