środa, 6 marca 2013

Valerian




Valerian to komiks mojego dzieciństwa. Kiedyś wydano kilka numerów przez wyd. Komiks obok Yansa, Funky Kovala czy Wiecznej Wojny. Wszystkie oczywiście z bratem czytaliśmy. Nadal jeszcze chyba mam kilka numerów. Valerian to seria SCI-FI o parze agentów czasoprzestrzeni którzy przemierzą kosmos i właśnie czas by naprawić świat, uratować kogoś albo pomoc rozwinąć się jakiejś cywilizacji. Jak dla mnie był to kultowy komiks jak miałem te dziesięć lat. Teraz po latach czytając kolejne ich przygody dochodzę do wniosku że jest to kiepska powieść graficzna. Proste dialogi, przewidująca fabuła i tak naprawdę nic nowatorskiego. Ostatni numer pojawił się w 2004 i nie wiem czy będą następna, ja na pewno już nie sięgnę po przygody Valeriana i Laureli. Jeżeli ktoś chcę sobie ich przypomnieć albo poznać to zapraszam na stronę DanY i przyjaciele gdzie można pobrać za darmo sześć numerów przetłumaczonych na nasz język. Serdeczne podziękowania dla fanów-tłumaczy którzy to zrobili dla fanów-czytaczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz